onsdag 3 december 2008

veckans planers

jag bor ju i göteborg och har bott där det senaste halvåret men är född och uppvuxen i sthlm. och nu är jag uppe för att fira min pappas fördelsedag, träffa lite kompisar och så. är jäkligt tradigt att när jag är uppe i sthlm så ska jag leva på extremt snål budget men sånt är livet. jag tänkte att jag skulle lägga upp en plan för de kommande dagarna så att jag vet hur jag ska gå till väga för att hålla budget.

igår gjorde jag iaf inte av med en spänn. jag fick som sagt pappa att dra sitt visa-kort vid middagen ist, (ja jag lyckades tvinga honom till detta trots att han drog inte en utan två historier han hade hört med folk som hade blivit skimmade och lurade på både det ena och det andra sättet pga kortet. men efter att ha övertygat honom om att samma sak kan hända med kontanter och att det finns möjlighet att få tillaka pengarna med kort så gick han motvilligt med på att betala med kort)

sen efter middag och lite familjehäng så träffade jag upp en av mina absolut bästa kompisar som bor i närheten och vi gick en lång promenad. kändes som att det va hundra år sedan vi såg och båda pladdrade i ett. va så himla mysigt. med risk för att vara lite pretto, detta kostade ingenting och gav mig mer tillbaka än nånting som jag nånsin skulle kunna köpa för pengar!!! eller ja, en 3 veckors resa till sydafrika hade ju kanske kunnat jobba sig upp till samma nivå men ändå. det jag försöker komma fram till är att vissa saker inte kan köpas för pengar, eller? kan inte ni trogna som läser detta skriva in olika saker som inte kan köpas för pengar, bra saker. eller om ni har tips vad man kan göra i sthlm utan pengar men som ändå är skoj!

1 kommentar:

Enannan sa...

Vissa muséer är väl gratis? Gröna Lund har julmarknad nu med fritt inträde.
Förutom det - nopp!