måndag 1 december 2008

inspirerad och förvirrad

va som sagt nere i skåne och hälsade på nåra jag kände där och då träffade jag en person som jag blev väldigt inspirerad av. Hon har nämligen bytt karriär helt och lyckats göra en affärsidé av sin stora hobby. Det är så jäkla koolt! det är min stora dröm! att lyckas omvandla ett fritidsintresse till något som jag kan tjäna pengar på. behöver inte bli miljonär bara klara mig. om ni inte har förstått det ännu så har jag väldigt svårt att hitta vad jag vill göra med mitt liv. jag har prövat lite olika saker och inte ritkigt hittat det jag vill. och ju mer tiden går dessto mer förvirrad blir jag. så när jag träffar människor som har lyckats hitta precis rätt så blir jag väldigt inpirierad men också ännu mer kräsen och vill verkligen också hitta det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Clara! Åh vad inspirerande det låter. Vad var hennes affärsidé????

Kram Mia

Anonym sa...

Förvirrad.... tja... det är jag med .. :-)
Jag har ju några olika jobb, så det blir lite hattande hit o dit... och med olika fokus känns det ofta splittrat.
Väntar bara på att det kommer ett erbjudande eller en ekonomisk öppning för att kunna förverkliga en egen idé, där det bara är att tuta och köra ! !
Jag säger bara chanserna kommer ... Din "flugelbinder" (ref- Coctail) finns mitt framför ögonen, det gäller bara att kunna se träden trots att skogen är i vägen....

Kram på dej

Vippe

Anonym sa...

Kan man tjäna pengar på att sticka? Du älskar ju det nu! Kanske kan starta en garnbutik...med ekologiskt och organiskt garn som inte luktar äckligt.

Clara sa...

Mia!! Hon skriver böcker om sin största hobby vandring!!! är inne på sin 6e bok nu, ska översätta några till engelska och sälja i utlandet. helt fantastiskt!

Vippen: jag väntar på min flugelbiner!!! jag är i sthlm på torsdag och tänkte träna då!! whiii saknar familjen!

nisse: kanske kan uppfinna doftgran, nej jag menar doftgarn.