tisdag 2 december 2008

Hur man lever på 1000kr på 10 dagar!


okej, jag är ju alltså med och tävlar mot 14 andra i en tävling som VISA annordnar. det går ut på att inte använda några kontanter alls under 10 dagar utan endast betala med sitt VISA kort. den av alla 15 som gör det och skriver om det på roligast sätt vinner 10 000 kr.

detta är ju perfekt! en liten utmaning i min för tillfället rätt trista tillvaro. bara det att jag har nu kommit fram till att det inte är någon utmaning. jag använder i 9 fall av 10 mitt VISA-kort. det hade vart en större utamning att endast leva på cash i 10 dagar för mig. MEN! jag har kommit på en grej som kan bli en riktig utmaning.

just för tillfället så befinner jag mig i en sån situation att jag väntar på att något riktigt stort ska hända! och när man gör det, eller iaf när jag gör det så har jag inte så mkt pengar att röra mig med, VISA kort eller inte. därfööör så har jag kommit fram till, i detta konsumtionssamhället, att jag ska försöka få ett kvalitativt liv utan att bränna så mkt pengar. de pengarna som jag bränner ska jag självklart bränna med ett mitt visa-kort men de kommer att vara begränsade till 100 kr om dagen, eller jag ska iaf försöka. istället ska jag försöka bevisa, framför allt för mig själv, att det går att få livskvalité utan pengar. det kanske nu låter som att jag brukar ha en väldans massa pengar att röra mig med, så är inte fallet men jag brukar kunna bränna mer än 100 kr per dag.

min pappa brukar alltid säga att man inte blir lyckligare bara för att man har mkt pengar, tja nu får vi väl se!

1 kommentar:

Enannan sa...

Mohahahaa, lycka till :D