tisdag 25 november 2008

dansa ragga!!!

hallao! har precis kommit hem från ett danspass i ragga. ragga är en mix av afrikansk dans, och hipphopp och kommer från jamaica, typ... kommer inte riktigt ihåg vad instruktör sanna sa men faan va vi skaka rumpa!!! svettades duktigt och är glad om jag kan stappla till jobbet im men skoj va det. verkligen vad som behövs i mörkret och kylan nu.

har suttit hemma och tryckt i ett par dagar men kände att jag behövde våga mig ut idag för att inte grotta ner mig helt. va gött att komma till en sal full av glada folk och glad musik med tydliga beat. det va svårt men inte för svårt så man kände sig inte helt tappad. och musiken gjorde att det kändes som att vi va på en strand med färgglada drinkar, brunbrända och med sand mellan tårna och så va det bara och dansa loss. fasen va jag vill åka på semester...

2 kommentarer:

Anonym sa...

välkommen in i min värld. mowhahaha! nästa gång drar vi till ett dancehall-hak. leta youtubeklipp på diverse danser du kan träna på. exempelvis: http://www.youtube.com/watch?v=KO7DMEbObDw&feature=related

(minns du? den du gillade!)

Clara sa...

fy fan va ball!!! men måste man som tjej ha trosor? och vem ska va den som kör på golvet?